Rebranding av COP21

Brandalism vill göra revolt mot att företagen styr den visuella världen  och sätter nu fokus på företagens inblandning under Klimattoppmötet i Paris. 82 konstnärer från 19 olika länder medverkade till att 600 posters byttes ut i Paris två dagar innan COP21 gick a stapeln.

Bra jobbat!


 

Uppdatering: Den 9/12 utkom en artikel om hur Volvo och SKF gröntvättar i sina verksamheter. Nu talar jag inte om biltvätt, utan om hur de bidragit till att motarbeta Obamas klimatpolitik.

 

Annonser

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s